L’AMPA actualment s’organitza en grups de treball permanents que s’anomenen Comissions. Cada comissió té uns objectius i projectes definits. I sempre són necessàries més persones per poder fer més coses! Us les presentem cada una en aquest espai. Si vols col·laborar-hi, no dubtis a contactar amb l’AMPA a través del correu serveis@ampajoanmirobcn.cat

Comissió de menjador

Des de la Comissió de Menjador coordinem i gestionem:

LA CUINA
On s’elaboren els menus dels nostres infants.

Objectius:

  • Fer uns menús saludables, equilibrats, variats i de qualitat.
  • Introduir menús alternatius per al·lèrgies o intoleràncies alimentaries.
  • Anar actualitzant les receptes i la metodologia de treball per tal d’evitar el malbaratament d’aliments.
  • Prioritzar els productes ecològics i de proximitat.

MONITORATGE
Els monitors i monitores acompanyen als infants durant l’hora del dinar. Després, gestionen el temps de lleure fent tallers i activitats. També els acompanyen en el moment de l’acollida al matí.

Aquest servei, a partir del curs 2022-23 l’AMPA el subcontracta a l’empresa CET10.

Objectius:

  • Treballar de forma conjunta amb la cuina en la introducció de nous aliments i menús.
  • Organitzar i proposar tallers per als infants durant el temps de migdia.
  • Tenir una comunicació fluida amb les famílies per explicar el que es fa durant l’espai migdia.

Comissió d’extraescolars

Objectius:

  • Vetllar pel bon funcionament de les activitats extraescolars actuals:
    • Tenir accés a tota la informació necessària per poder portar a terme aquest objectiu.
    • Millorar el canal d’informació amb l’AEE
    • Establir un punt de contacte amb les famílies per aportar millores, noves propostes, problemes que puguin sorgir etc.
  • Ampliar i/o adaptar l’actual oferta d’extraescolars:
    • Introduir noves activitats fora de l’àmbit esportiu
    • Ampliar l’oferta a tots els cursos i nivells
    • Tallers o activitats en família (entre setmana o cap de setmana)
    • Activitats “extraescolars” per a famílies

Comissió de Convivència

La comissió de convivència és una comissió mixta conformada per famílies de l’AMPA i membres del Consell escolar. L’objectiu és dur a terme accions que fomentin el respecte en la diferència de tots els infants de l’escola, independentment del seu gènere, origen o capacitats.

Els tres eixos de treball de la comissió són:

  • Millorar l’acollida de les famílies nouvingudes i afavorir la seva participació en tots els àmbits de l’escola.
  • Donar suport a les famílies dels alumnes amb necessitats educatives especials.
  • Desenvolupar nous projectes de coeducació i educació emocional a l’escola per a famílies.

Vols que els infants creixin en un entorn de respecte i igualtat? Creus que la diversitat enriqueix l’experiència educativa? La comissió de convivència et necesita! Si vols, col·laborar amb nosaltres.

Comissió de Festes i Participació

La Comissió de Festes i Participació s’encarrega d’organitzar les diferents festes que es fan a l’escola així com la participació dels gegants en diferents festes populars. Aquelles famílies, pares i mares que us hi vulgueu involucrar i formar-ne part, sou benvingudes. I així entre totes i tots definir les festes que volem per a la nostra escola.

Comissió de Relacions Externes

La Comissió d’Externes s’encarrega de les relacions amb les entitats del barri, les AMPA i AFAs, Calàbria 66, Xarxa d’AMPAs, Camí Amic, Mercat de Pagès… i qualsevol entitat disposada a treballar plegats en favor de la comunitat.

Alhora, gestionem les relacions amb el Consorci d’Educació de Barcelona i altres organismes per mediar i/o gestionar subvencions, etc.

Totes les famílies que us hi vulgueu apuntar sou benvingudes!

Comissió de Comunicació

La comissió de comunicació té com a objectiu treballar per fer arribar a les famílies tota la informació sobre l’actualitat de l’AMPA, de l’escola o del barri.

És per això que des de ja fa uns anys, s’estan treballant diversos projectes enfocats a assolir aquest objectiu:

  • Web de l’AMPA: la web de l’AMPA és l’espai on les famílies podem trobar tota la informació que ens pot ser útil o d’interès.
  • REVISTA MIROSCOPI: publicació (dos cops a l’any) en paper on podem trobar articles, entrevistes i cròniques del que anem vivint a l’escola i també espais reservats a les aportacions dels nens i nenes. A part de ser un canal de comunicació, el Miroscopi vol ser també un espai de reflexió i participació per a tothom.
  • Newsletter de l’AMPA: comunicació per email que s’envia una vegada al mes, amb tot allò que des de l’AMPA pensem que pot aportar valor a les famílies: el menú, calendari d’activitats, informacions de les comissions, etc.
  • Canal Whatsapp: a través de l’estructura de Delegats i delegades de cada classe <> Coordinació de delegats <> Junta, és un canal bidireccional que permet arribar a les famílies amb immediatesa i agilitat.

Totes les famílies que pugueu col·laborar en l’actualització de la informació de la web o de l’edició o de la maquetació de la revista sou benvingudes.

Delegats i delegades de Classe

Els delegats i delegades de classe tenen principalment 3 funcions:

  • Transmetre les informacions de l’AMPA, escola, barri… a la resta de les famílies de la classe/curs.
  • Comunicar a l’AMPA les inquietuds, propostes, dubtes o suggeriments que es generin entre les famílies de la classe/curs.
  • Fomentar la participació de les famílies del curs en les activitats organitzades per l’AMPA.

Si us voleu posar en contacte amb alguna de les Comissions o teniu algun dubte al respecte, podeu enviar un correu a serveis@ampajoanmirobcn.cat