Què és l’AFA? Objectius, estructura i documentació
L’AFA del Joan Miró és l’associació de famílies d’infants de l’escola que té com a principals objectius els següents:
- Facilitar la comunicació entre les pròpies famílies i entre les famílies i l’escola (direcció, professorat i monitoratge), i assegurar que cap família no es perdi cap informació important per a elles o per als seus infants.
- Representar a les famílies davant d’òrgans i entitats externs (Consorci d’Educació, Ajuntament, AFFAC, Associacions de comerciants, etc.) que puguin influir positivament l’interès de les pròpies famílies (reclamacions, pacificació de l’entorn escolar, descomptes en comerços…)
- Organitzar (o col·laborar en l’organització), en línia amb el projecte educatiu de l’escola, les activitats, actes i jornades que quedarien fora de l’horari lectiu (9-12:30 i 15-16:30) que l’escola no té capacitat o potestat per assumir directament: servei d’acollida matinal, cuina-menjador, monitoratge de temps de migdia, extraescolars per a infants, activitats “extraescolars” per a pares i mares, festes, jornades informatives/formatives per a pares i mares, etc.
L’AFA és una entitat oberta, flexible i transversal i serveix com a plataforma des d’on vehicular projectes i participar activament de la comunitat escolar que formem conjuntament amb els nostres infants, l’equip docent, l’equip de monitoratge i el personal de serveis.
L’AFA s’organitza amb una Junta i a partir de Comissions i grups de treball, amb graus d’autonomia i capacitat per prendre decisions. Periòdicament, l’AFA es reuneix, convocant a totes i tots els seus membres, per tal proposar, gestionar i executar projectes, activitats, etc.
Totes les iniciatives i activitats es debaten i decideixen a les reunions de l’AFA.
ESTRUCTURA AFA
ESTATUTS I REGLAMENTS:
L’AFA, en col·laboració amb l’escola, ofereix:
- Servei d’acollida de 7:45 a 9:00 del matí.
- Servei de menjador amb cuina pròpia i menús equilibrats.
- Monitoratge durant el temps de migdia (12:30 a 15:00 d’octubre a maig i de 13:00 a 15:30 l’últim dia lectiu del mes de desembre i durant el mes de juny)
- Continuïtat de l’horari escolar, fins a les 16:30, durant les jornades intensives de l’escola (última dia lectiu de desembre i durant el mes de juny)
- Activitats extraescolars en col·laboració amb l’Associació Esportiva Eixample (AEE) i altres entitats: patinatge, teatre musical, escacs, manualitats, percussió…
- Activitat esportiva per a nens i nenes en col·laboració amb l’Associació Esportiva Eixample i el Centre Esportiu Joan Miró.
- Casal d’estiu en col·laboració amb l’Associació Esportiva Eixample.
L’AFA s’encarrega de:
- Editar i publica la revista (en paper) MIROSCOPI.
- Participar en el Consell Escolar, amb veu i vot.
- Organitzar activitats per a pares i mares: ioga, bàsquet…
- Organitzar xerrades informatives per a famílies de temes de l’àmbit de l’educació i amb relació amb la criança dels nostres infants.
L’AFA, amb la finalitat de promoure la relació entre les famílies, organitza les següents activitats de caràcter lúdic:
Descarrega aquí les recomanacions que des de l’AFA proposem a les famílies alhora de muntar els esdeveniments amb infants.
- FESTA DE BENVINGUDA A I3. Les famílies de I4, s’encarreguen d’organitzar una festa d’ acollida.
- CARNESTOLTES. Les famílies de I5 són els que organitzen la festa.
- FESTA LÚDICO-ESPORTIVA.
- SOPAR DE FI DE CURS, dirigit a totes les famílies de l’escola i l’organitzen les famílies de quart curs (4t).
- Durant tot l’any, les famílies de sisè curs (6è) organitzen diferents activitats a les FESTES, per finançar el viatge FI DE CURS, dels seus fills/es.
- Altres festes i celebracions: Festa de l’AFA, xocolatada del dia de la Pau, etc.
Les reunions de l’AFA

Les reunions de l’AFA tenen lloc a l’escola, amb servei d’acollida per a infants, 5 cops a l’any (octubre, desembre, febrer, abril i juny), de 18:30 a 20:30, en dies alternatius de dilluns a dijous. Amb 15 dies o més d’antelació s’envia la convocatòria de la reunió a totes les famílies.
En aquestes reunions hi estan convidades a assistir totes les famílies de l’escola. A més, com a mínim, sempre hi assistiran un membre de la Junta de l’AFA, representants de les comissions i un delegat o delegada de cada curs. Són reunions obertes a tothom. Pots consultar aquí les actes de les reunions de l’AFA.
La convocatòria de les reunions es realitza via e-mail, amb la doble finalitat d’estalviar paper i aconseguir una comunicació més fluïda i àgil. Si no reps la convocatòria, pots contactar amb nosaltres a serveis@ampajoanmirobcn.cat i ho resoldrem!
Us hi esperem!!!