Els jocs dirigits a l’escola durant el temps de migdia poden oferir diversos beneficis pels infants que hi participen, així com per a la comunitat escolar en general.
Per una banda, es desenvolupa l’àmbit social i emocional durant l’activitat, on els infants tenen l’oportunitat d’interactuar, formar amistats i desenvolupar habilitats socials. D’aquesta manera, es fomenten les relacions entre els companys/es i es promou un entorn escolar positiu.
A més a més, es fomenta l’activitat física a través del joc contribuint a millorar la salut física i mental dels infants. Aquest espai de diversió pot millorar la concentració i l’atenció dels nens i nenes en tornar a l’aula.
En els jocs, es proporciona activitats estructurades que poden ajudar a prevenir problemes de comportament, inclús és un moment d’aprendre a resoldre conflictes de forma constructiva.
Les propostes de joc dirigit són una part important en el desenvolupament dels estudiants, proporcionant-los no només un espai lúdic, sinó també oportunitats per al seu creixement social, emocional i físic.
Durant aquest mes de gener, a les classes de l’escola Joan Miró s’han proposat diferents de jocs dirigits i alguns d’ells els mencionem seguidament.
Les classes d’I4 i d’I5, els rossinyols, les orenetes, les oques i el parxís, han aprofitat el dia que els hi toca a la pista per jugar al joc dirigit de la serp.



Els grups de 1r, farigoles i juliverts, han participat en el joc de “Terra, mar i cel”.

Les cintes i les mentes, del curs de 2n, han fet un circuit d’acrobàcies a la zona tranquil·la del pati.


L’activitat dinamitzada del grup de 3r, Mediterrani i Carib, ha estat el Datchball.

El curs de 4rt, format per Tibidabo i Montjuïc, han jugat plegats al joc del llop.
Tòquio i Lisboa, els infants de 5è, han participat en un joc amb globus, anomenat, ballon club.


Finalment, els grups de 6è, Madagascar i Hawaii, han jugat al vòlei, però amb la pilota gegant a la pista.


Mònica Esteban
Coordinadora Temps de Migdia (CET10)
Deixa un comentari